T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
AYAŞ MALMÜDÜRLÜĞÜ GÖREV TANIMI
Ayaş Malmüdürlüğü Hazine ve Maliye Bakanlığının Taşra Teşkilatında yer almakta olup, Ankara Defterdarlığına bağlı olarak hizmet vermektedir.
178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 20. Maddesi ile Malmüdürlüklerinin teşkilat yapısı;
“Malmüdürlüğü, vezne ve muhasebe servisleri ile gereken yerlerde tahakkuk, tahsilat, milli emlak ve Hazine avukatlığı servislerinden oluşur. İş hacminin gerektirdiği malmüdürlüklerinde yeterli sayıda saymanlık müdür yardımcısı çalıştırılabilir.
Malmüdürü, ilçe Maliye teşkilatının amiri olup işlemlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar. Vezne ve muhasebe servislerinin dışındaki servislerin başında bulunan memurlar işlerin kanuna uygun olarak yürütülmesinden birinci derecede sorumludurlar.
Malmüdürleri sayman sıfatını taşırlar ve Sayıştay'a hesap verirler. Saymanlık yetki ve sorumluluğu Bakanlıkça belirlenecek esaslar çerçevesinde saymanlık müdür yardımcılarına devredilebilir bu durumda da malmüdürleri sayman sıfatı ile saymanlığın hesaplarını bir bütün olarak Sayıştay'a vermeye devam ederler.” Şeklinde belirlenmiştir.
Ayaş Malmüdürlüğü Muhasebe Hizmeti veren bir birim olup, Malmüdürü bu muhasebe biriminin amiri ve aynı zamanda muhasebe yetkilisidir.
Muhasebe hizmeti ve muhasebe yetkilisinin yetki ve sorumlulukları, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 61. Maddesinde;
“Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm malî işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir. Bu işlemleri yürütenler muhasebe yetkilisidir. Memuriyet kadro ve unvanlarının muhasebe yetkilisi niteliğine etkisi yoktur.
Muhasebe yetkilisi, bu hizmetlerin yapılmasından ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından sorumludur. Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinin muhasebe hizmetleri Hazine ve Maliye Bakanlığınca yürütülür. Muhasebe yetkilileri gerekli bilgi ve raporları düzenli olarak kamu idarelerine verirler.
Muhasebe yetkilileri ödeme aşamasında, ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde;
a) Yetkililerin imzasını,
b) Ödemeye ilişkin ilgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olmasını,
c) Maddi hata bulunup bulunmadığını,
d) Hak sahibinin kimliğine ilişkin bilgileri,
Kontrol etmekle yükümlüdür.
Muhasebe yetkilileri, ilgili mevzuatında düzenlenmiş belgeler dışında belge arayamaz. Yukarıda sayılan konulara ilişkin hata veya eksiklik bulunması halinde ödeme yapamaz. Belgesi eksik veya hatalı olan ödeme emri belgeleri, düzeltilmek veya tamamlanmak üzere en geç bir iş günü içinde gerekçeleriyle birlikte harcama yetkilisine yazılı olarak gönderilir. Hataların düzeltilmesi veya eksikliklerin giderilmesi halinde ödeme işlemi gerçekleştirilir.
Muhasebe yetkilileri işlemlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri muhafaza eder ve denetime hazır bulundurur.
Muhasebe yetkilileri, 34 üncü maddenin ikinci fıkrasındaki ödemeye ilişkin hükümler ile bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen ödemeye ilişkin kontrol yükümlülüklerinden dolayı sorumludur. Muhasebe yetkililerinin bu Kanuna göre yapacakları kontrollere ilişkin sorumlulukları, görevleri gereği incelemeleri gereken belgelerle sınırlıdır. (Ek cümle: 22/12/2005-5436/10 md.; Değişik: 24/7/2008-5793/35 md.) Muhasebe yetkililerinin görev ve yetkilerinin yardımcılarına devredilmesine, muhasebe yetkililerinin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmalarında muhasebe hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin düzenleme yapmaya ve sertifika sınavlarına girmeye hak kazanılması bakımından muhasebe yetkilisi yardımcısı eşiti görevleri belirlemeye Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilidir.
Muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya, vermeye ve göndermeye yetkili olanlar muhasebe yetkilisi mutemedidir. Muhasebe yetkilisi mutemetleri doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumludur. Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin görevlendirilmeleri, yetkileri, denetimi, tutacakları defter ve belgeler ve diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar Hazine ve Maliye Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.” Şeklinde belirlenmiştir
Ayaş Malmüdürlüğü 3 Adet Muhasebe Servisi ve 1 Adet Vezne Servisi ile hizmet vermektedir.
Muhasebe Servislerinde;
1-Genel Bütçe Kapsamında olup, Ayaş Malmüdürlüğüne bağlı olan harcama birimlerinin teslim ettiği, kesin ve ön ödeme şeklinde yapacakları bütün harcamalarına ait Ödeme Emri Belgesi ve eki belgelerin 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kapsamındaki yetki ve sorumluluklar çerçevesinde tetkiki ve muhasebe kayıtları yapılarak hak sahiplerine ödeme işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
2-Ödeme Emri Belgelerinde yapılan ve ilgili hesaplarına alınan kesinti tutarlarından başka kurumlara aktarılması gereken tutarların kanuni süreleri içerisinde ödeme işlemlerinin yapılması,
3-Kurumlar, Tüzel Kişiler ya da Gerçek Kişiler tarafından yatırılan Genel Bütçeye Gelir Kaydedilmek ya da ilgilisine ödenmek üzere emanet hesaplarına alınması gereken tutarların veya başka muhasebe birimine gönderilmesi gereken tutarların muhasebe kayıtlarının yapılması,
4-Malmüdürlüğüne bildirilen, Kontrol, denetim, inceleme, kesin hükme bağlama veya yargılama sonucunda tespit edilen kamu zararı tutarlarına elektronik ortamda alacak dosyası açılarak, Hazine alacağının tahakkukuna ve tahsilatına ilişkin muhasebe kayıtlarının yapılması,
5-Malmüdürlüğünce, hak sahiplerine ödenmesi gereken ve Hazine Müsteşarlığından talep edilmesi sonucunda gelen tutarların muhasebe kayıtları ile ilgili hesaplarına kaydedilmek üzere tahsil edilerek Hazine hesaplarına gönderilen tutarların muhasebe kayıtlarını yapmaktır.
Vezne Servisinde;
1-Kurumlar, Tüzel Kişiler ya da Gerçek Kişiler tarafından yatırılan Genel Bütçeye gelir kaydedilmek ya da ilgilisine ödenmek üzere emanet hesaplarına alınması gereken veya başka muhasebe birimine gönderilmesi gereken nakit tutarların tahsilatını yaparak alındı belgesi vermek,
2-Malmüdürlüğü kayıtlarında elektronik ortamda bulunan alacak dosyalarına karşılık yapılan nakit ödemelerin tahsilatını yaparak alındı belgesi vermek,
3- Ödeme işlemlerinde, elektronik ortamındaki kayıtlarla belge üzerindeki bilgileri karşılaştırılıp doğruluğunu sağlandıktan sonra, gerekli kimlik kontrolüne müteakip ilgilisine imza karşılığı ödeme işlemini yapmak,
4- Teminat Mektuplarını teslim alarak alındı belgesi vermek, muhafaza ve takip etmek, ilgilisine iade edilmesi veya paraya çevrilmesi işlemlerini gerçekleştirerek, bunların muhasebe kayıtlarını yapmak,
5- Nakit Teminatları teslim alarak alındı belgesi vermek, iade edilmesi gerektiğinde mevzuat hükümleri doğrultusunda iadelerini gerçekleştirmek, bunların muhasebe kayıtlarını yapmak
6-Malmüdürlüğünün ihtiyacı olan Değerli Kağıtları, İl Muhasebe Müdürlüğü Ambarından teslim alarak Malmüdürlüğü ambarına teslim etmek, buna ilişkin muhasebe kayıtlarını yapmak,
7-Yetkili Memurlara Zimmetle verilen, diğerlerine peşin satılan Değerli Kağıtları teslim ederek muhasebe kayıtlarını yapmak, tahsilatlara ilişkin alındı belgesi vermek,
8-Gün sonunda kasa mevcudunu sayarak, muhasebe kayıtlarıyla karşılaştırmak, kasa da bulunan nakit tutarı, Teslimat Müzekkeresi düzenleyerek Malmüdürlüğünün Ziraat Bankasında bulunan tahsilat hesabına yatırmak, buna ilişkin muhasebe kayıtlarını yapmaktır.